historia Wydziału Malarstwa ASP w Warszawie
w opracowaniu dr Jakuba Dąbrowskiego
-
Formowanie się Wydziału (lata 1945–1949)
-
Socrealizm i wystawa w Arsenale (lata 1950–1955)
-
Czas koloryzmu (lata 1956–1968)
-
Wydział po odejściu kolorystów (lata 1969–1980)
-
Malarstwo w obliczu politycznej burzy (lata 1981–1989)
-
Nowe czasy i siła tradycji (lata po 1989)
- Felicjan Szczęsny Kowarski, Efeb, olej, płótno, 151x225, 1947
- Kazimierz Tomorowicz, Pejzaż z domem, olej, dykta, 40x50, 1920-25
- Jan Seweryn Sokołowski, Szkic aktu, olej, płótno, 65x50, 1946
- Marek Włodarski, Przykryte cementem, olej, płótno, 100x81, 1959
- Aleksander Rafałowski, Martwa natura, olej, płótno, 65x81, nie datowany
- Edward Kokoszko, Łąki spo Jaktorowa, olej, płótno, 46x55, 1954
- Eugeniusz Arct, Pejzaż z Burano, olej, płótno, 60x70, 1966
- Ludwik Maciąg, Ogiery arabskie, akryl, olej, płótno, 50x70, 1979
- Kazimierz Tomorowicz, Droga, olej, tektura, 29x37, nie datowany
- Zbigniew makowski, Martwa natura olej, płótno, 46x61,1955
- Wanda Pawlikowska-Winnicka, Maszyna czarna, olej, płótno, 46x61, 1974
- Marek Włodarski, Wypalony pejzaż, olej, płótno, 99,5x73, 1958
- Aleksander Kobzdej, Dzierżyński w drodze na Syberię, olej, płótno, 110x210, 1951
- Michał Bylina, Ucieczka dzierżyńskiego w przebraniu kupca, olej, płótno, 78x87, 1951
- Aleksander Rafałowski, Dzierżyński i Gorki na Capri, olej, płótno, 114x150, 1951
- Aleksander Kobzdej, Budowa Pałacu Kultury, olej, płótno, 100x120, 1953
- Barbara Jonscher, Pacyfikacja 1940, olej, płótno, 125,5x100,5,1954
- Marek Oberlander, Cebule, olej, płótno, 80x100, 1955
- Tadeusz Dominik, Macierzyństwo, drzeworyt, 51x41, 1955
- Jacek Sienicki, Autoportret, olej, płótno, 55x41, 1955
- Stefan Gierowski, Gołębnik, olej, płótno, 144x100, 1955
- Jan Cybis, Akt, olej, płótno, 131x82, 1962
- Jan Cybis, Akt, olej, płótno, 81x85, 1963
- Jan Cybis, Poranek w Starym Sączu, olej, płótno, 60x73, 1971-1972
- Tadeusz Dominik, bez tytułu, olej, płótno, 80x100, koniec lat sześćdziesiątych
- Jan Cybis, Martwa natura z czerwonym dywanikiem, olej, płótno, 54x73, 1946
- Jan Dobkowski, Erotyczna ekspresja I, olej, płótno, 41x33, 1972
- Jerzy Zieliński "Jurry", Mój ojciec Wincenty, olej, płótno, 73x73, lata siedemdziesiąte
- Zbigniew tymoszewski, bez tytułu, olej, płótno, 149x96, 1960-1962
- Tadeusz Dominik, Pejzaż, akryl, płótno, 130x97, 1998
- Artur Nacht-Samborski, Bukiet w zielonym wazonie, olej, płótno, 80x64, 1965
- Artur Nacht-Samborski, Akt stojący, olej, płótno, 70x50, 1960
- Jacek Sienicki, Wnętrze pracowni, olej, płotno, 147x97, 1985
- Rajmund Ziemski, Pejzaż 28)95, olej, płótno, 160x70, 1995
- Artur Nacht-Samborski, Głowa dziewczynki na żółtym tle, olej, papier, 100x75, ok 1966
- Jan Lebenstein, Figura osiowa, olej, płótno, 180x68, 1959
- Jan Lebenstein, Figura, olej, płótno, 180x65, 1958
- Tomasz Żołnierkiewicz, Pejzaż, olej, płotno, 100x85, praca studencka II rok, 1957)58
- Rajmund Ziemski, Pejzaż 35)63, olej, płótno, 150x100, 1963
- Rajmund Ziemski, Pejzaż 21)72, olej, płótno, 132x80, 1972
- Eugeniusz Eibisch, Kwiaty, olej, tektura, 62x52, 1940
- Eugeniusz Eibisch, Portret mężczyzny (autoportret), olej, płótno, 45x38,2, ok 1960
- Eugeniusz Eibisch, Akt kobiecy, olej, płótno, 61x77, nie datowany
- Bronisław Kierzkowski, Kompozycja fakturowa nr 434, technika własna, drewno, 81x70, 1960
- Jacek Sempoliński, Martwa natura z zielona butelką, olej, płótno, 65x80, 1965
- Edward Dwurnik, Portret nr 65 Grażyna, olej, płótno, 92x67, 1979
- Edward Dwurnik, Wjazd, olej, płótno, 121x90, praca dyplomowa, 1970
- Juliusz Studnicki, Pole lnu, olej, płótno, 50x61, 1958
- Jerzy Studnicki, Martwa natura z kalinami, olej, płótno, 75x74
- Stanisław Szczepański, Martwa natura z draperią i jabłakami, olej, płótno, 62x47, 1957
- Stanisław Szczepański, Dachy, olej, płótno, 55x45, 1962
- Michał Bylina, Koniec września 1939, olej, płóto, 54x64, 1958
- Ludwik Maciąg, Bombowce, olej, płotno, 80x65, 1956
- Miłosz Benedyktowicz, Tramwaj (dzień dobry pierwsza zmiano), olej, płótno, 114x146, praca dyplomowa, 1971-1972
- Ewa Kuryluk, Portret, olej, płótno, 102x82, praca dyplomowa, 1969)70
- Marek Sapetto, Zdarzenie, technika mieszana, płótno, 200x150, 1966
- Wiesław Szamborski, Stosunki, znajomości, olej, płótno, 140x160, 1971
- Ludwik Maciag, Nalot, akryl, olej, płótno, 100x80, 1989
- Ludwik Maciąg, Czas żniw, olej, akryl, pótno, 76x112, 1979
- Marek Niemirski, bez tytułu, z cyklu Raport, akryl, płótno, praca dyplomowa, 1976
- Aleksander Kobzdej, Szczelina w bielach, technika mieszana, 108x67, 1968
- Jan Tarasin, Przelot, olej, płótno, 130x90, 1980
- Antoni Fałat, Obraz holenderski, akryl, płotno, 145x111, 1972
- Wiesław Kruczkowski, O obrotach ciał ziemskich, akryl, olej, płótno, 100x100, 2004
- Lech Okołów, Kompozycja, olej, płótno, 100x73, 1972
- Janusz Przybylski, Malarka, akryl, olej, płótno, 130x110, 1973
- Ryszard Winiarski, Obraz 83, tempera, płyta pilśniowa, 100x100, 1970
- Łukasz Korolkiewicz, Poranne lęki, olej, płótno, 136x189, 1983
- Stefan Gierowski, Obraz X, olej, płótno, 55x46, 1957
- Stefan Gierowski, Obraz C, olej, piasek, płótno, 73x54, 1960
- Stefan Gierowski, Obraz CCLX, olej, płótno, 120x120, 1970
- Stefan Gierowski, Obraz CCCCXIII, olej, płótno, 162x130, 1977
- Jerzy Kalina, Kompozycja, akryl, płótno, 84x113, praca dyplomowa, 1970
- Paweł Kowalewski, Najdłuższy tytuł świata czyli łączy nas tysiące mostów, z cyklu sztuka osobista czyli prywatna, olej, płótno, 90x116, praca dyplomowa, 1983
- Roman Owidzki, Połączenia nr 9, technika mieszana, 110x95, 1967
historia Wydziału Malarstwa ASP w Warszawie
w opracowaniu dr Jakuba Dąbrowskiego.